Na počátku roku proběhlo v hotelu Hilton v Londýně C & IT Corporate Forum, na kterém Alex Vail, šéf eventů Digital Catapult, načrtl pět klíčových konferenčních trendů pro rok 2017. Jejich obsah se pohyboval od konfrontačního obsahu až po analýzu chování.

První trend nazval Konfrontace vs. spolupráce. Podle něj spolupráce v podobě workshopů a kulatých stolů umožní účastníkům vytvořit nástroje k vyřešení konkrétních problémů. Uvedl, že moderátoři konferencí se stanou antagonisty, kteří budou vyvolávat debatu a reakci z publika.

Dále se dle něj konference znovu projeví jako „festivaly inovací“. V následujícím období se bude dařit akcím, které podporují pocit intimity. Trendy budou divadelní workshopy, posezení u táboráku s průmyslovými odborníky a „nekonferenční“ konference.

Vail dodal, že analýza chování účastníků konferencí a přizpůsobení obsahu události jejich potřebám se radikálně zvýší. Umožní to finančně dostupnější využití moderních technologií i pro akce menšího rozsahu.

Nadcházející období bude také znamenat konec „aplikací pro aplikace“. Nadále budou používány pouze aplikace, které vytvářejí společné vědomí komunity nebo přidávají hodnotu události. Kvalitní technologie umožní účastníkům konferencí být zapojeni do akce po celý rok a upevnit vzájemné vztahy.

Účastníci akcí očekávají výměnou za osobní údaje dostupný obsah a služby, ale obsah, který dostávají, musí být relevantní. Marketing obsahu nikdy nebyl tak důležitý, nyní budou sociální média, digitální marketing a živé akce všechny součástí stejné marketingové strategie.