Kdo nepořádá konference, jako by ani nebyl. A české firmy si to moc dobře uvědomují. Právě proto se zvyšuje jejich poptávka po krátkodobém pronájmu konferenčních prostor. A startupový projekt Konfi.cz již od loňského května tuto poptávku velmi úspěšně uspokojuje. Jen koncem roku 2017 pomáhal firmám a agenturám uspořádat téměř sto akcí měsíčně.

Za vznikem projektu stojí společnost HOTEL.CZ, která má na svém kontě řadu úspěšných projektů (Hotel.cz, Penzion.cz, Spa.cz a mnoho dalších). Všechny projekty spadají do oboru cestovního ruchu, který se postupně přesouvá do on-line prostředí. Podle serveru Statista.com prošlo v roce 2016 rukama on-line zprostředkovatelů přibližně 565 miliard dolarů. V roce 2017 jsme se podle odhadů dostali až na 630 miliard. A to už jsou čísla, která nelze ignorovat.

Z celkové částky spadá přibližně 86 % tržeb do sektoru Leisure (volnočasové aktivity), na Business (služební cesty) tedy připadá 14 % procent. Polovinu Business sektoru tvoří tradiční služební cesty, tu druhou poté setkání, schůze, konference a výstavy, které se hromadně ukrývají pod označením MICE industry.

A právě MICE industry je skupinou, na kterou se Konfi.cz zaměřuje. Právě tady totiž vznikla ta pověstná “díra na trhu”. Alespoň podle provozovatelů portálu. Ti vidí problém ve stávajícím způsobu organizování firemních akcí. Jejich organizátoři totiž musejí důkladně projít cílovou lokalitu, na desítkách webových stránek nasbírat informace o konferenčních místnostech, zjistit jejich dostupnost a následně porovnat nabídky. Taková práce může trvat klidně i několik dní. Ne však s Konfi.cz a jejich webovými stránkami, na kterých naleznete téměř 1000 místností. Jak to tedy funguje? „Organizátor si místnosti jednoduše porovná a pošle nám svůj výběr, případně připojí dotazy. My za něj připravíme poptávku, zkontaktujeme provozovatele a dojednáme detaily. Výsledek pošleme organizátorovi k odsouhlasení zpět zpravidla do druhého dne,“ uvádí Jan Balogh, manažer Konfi.cz.

Čas jsou peníze, takže na zjednodušení organizačních procesů firmy moc dobře slyší. Z Konfi.cz se tak po pouhých pár měsících stal funkční projekt, který v současné době generuje akce pro více než 1 700 návštěvníků měsíčně. Mezi klienty patří nejen firmy specializující se na on-line marketing, vzdělávání nebo poradenství, ale také společnosti podnikající v oboru financí nebo IT technologií.

Největší zájem je o menší místnosti s kapacitou 20-30 osob. O největší sály zatím takový zájem není. Právě na menší místnosti se tedy Konfi.cz zaměří v letošním roce. Novinkou bude jejich on-line objednávka i platba. „Půlroční provoz potvrdil, že v tomto segmentu je zájem největší. Očekáváme, že se tato služba stane pro portál klíčovou,“ doplňuje Balogh. A na co se dále můžeme těšit? Třeba na novou sekci doplňkových služeb, která by měla zahrnovat catering, fotografy, nebo hostesky. „Trendem u srovnatelných zahraničních portálů je nabízet větší škálu služeb. Výhledově chceme umět uspořádat klientovi akci na klíč,“ uzavírá Balogh.